Sjekke faktura-status

  1. Logg deg inn via:

Har du glemt brukernavnet kan du ta og har du glemt passordet kan du ta .

 

2. Etter at du er logget inn finner du «Fakturaer»-valget i menyen.

3. Når du er inne i fakturaer-menyen vil du gjerne sjekke at ingenting er ubetalt og da velger man «Ubetalt»-filteret oppe til høyre.

4. Fakturaene kan her betales som om man handler i en vanlig nettbutikk med de betalingsalternativene som er tilgjengelig via «NIF-betaling» («BankID», «BankID på mobil», VIPPS, VISA og Mastercard).

Dersom en faktura har blitt purret på mange ganger og er ubetalt og endret farge til grå slik at det ikke lengre går å merke den kan man ikke lengre benytte denne løsningen. Den blir normalt grå når avtalegiro er aktiv, men av og til er det bugs i IMS som gjør at det kommer en faktura utenom avtalegiroen.

 

Man kan lett se dette ved å se på KIDen på fakturaen. Er det den korte KIDen (10 siffer) er det utenom AvtaleGiro, mens om det er den lange (21 siffer) er det en del av AvtaleGiro.

 

Da må man manuelt legge inn det korte KIDnummeret (10 siffer), kontonr (1813 28 86438 BUYPASS PAYMENT AS) og beløp til forfall i nettbanken. Manuell innbetaling er mye langsommere og det tar 2-3 virkedager før det synes for medlemsansvarlig i IMS (Idrettens medlemssystem) at det er betalt. Det foretrekkes derfor at man benytter «NIF-betaling» eller har opprettholdt betalingen via AvtaleGiro/eFaktura siden disse typene betaling vises igjen umiddelbart i IMS. Ved manuell betaling bør man ta utskrift fra forfall i nettbanken og levere til sensei i dojo eller ta skjermbilde og sende på mail til epost@fanakk.no slik at medlemsansvarlig vet om at det er betalt på tregere/utradisjonell metode.

 

Les også om mer detaljerte faktureringsdetaljer.