Bli medlem

Klikk på den blå mannen for å komme til påmeldingsskjema for å melde deg inn i klubben og deretter på den røde mannen for å logge deg inn.

Man får en bekreftelsesmail / SMS med en lenke når man melder seg inn og klikke på denne og bekrefte opplysninger innen 24 timer. Den kommer fra noreply@idrettsforbundet.no og kan komme i spam-filteret, så vær klar over det (Tips: Kopier og søk på adressen i mailboksen din). Prosessen vises best i prosessdiagrammet vedlagt under.

Bekreftelsesmail (med emne “Bekreftelse av medlemskap i Fana Karate Klubb”):

Alternativt bekrefteles-SMS med samme funksjon:

Prosessdiagram for innmelding:

Betalingsflyt:

Dersom man betaler for mye eller for lite (dvs feil beløp) ved manuell betaling av epost-faktura blir fakturaen registrert med status “Ukurant” og det kreves manuell inngripen i BPM (Buypass Payment Manager) og evt refusjon av det overskytende. Dette er tid- og ressurskrevende og man kan unngå det hele dersom man har opprettet automatisk trekk ved hjelp av AvtaleGiro.

 

Det er kun det lange KID-nummeret som skal benyttes for å sette opp avtale mot Buypass. Dette heter “efaktura KID” (jfr. eksempel-faktura) selv om klubben kun har AvtaleGiro og kan virke noe forvirrende, men dette er noe forbundet har bestemt og vi ikke får forandret på. De eneste konstantene i epost-fakturaene er kontonr 1813 28 86438 (Buypass Payment AS) og det at det er 14dager mellom fakturadato og forfallsdato. Fakturanr, ordrenr og KID vil altså endres fra gang til gang.

 

Man bør opprette AvtaleGiro når man er logget inn i IMS (Idrettens Medlemssystem), og ikke direkte i nettbanken eller via avtalegiro.nif.no. Hvis ikke vil ikke IMS registrere at du har aktivert AvtaleGiro selv om du har gjort det og det vil ikke vises at du har aktivert den i medlemsoversikten til administrator/medlemsansvarlig.

 

Eksempel-faktura (2. familiemedlem) – Jfr. tabell i “Kontingent og treningsavgift“:

 

Før du sender melding og spør, les dette:

Ofte stilte spørsmål om brukerverifisering

 

Dersom du fortsatt har trøbbel kan du sende en mail til epost@fanakk.no eller en melding på FB-messenger. Husk å ta med en beskrivelse av hvem og hva problemet gjelder.

 

Administrerende foresatt

Dersom du er foresatt til ett eller flere barn og ønsker å administrere barna fra din egen konto bør du først sjekke om du er lagt inn i Idrettens medlemsdatabase – “Min Idrett (Mi)”.  Det gjør man ved å logge inn ved å klikke på “Logg inn” i øvre høyre hjørne (evt “Glemt brukernavn/passord” dersom det er lenge siden). Dersom du ikke er registrert fra før må du gjøre dette ved å klikke på “Ny bruker”. Når du kommer deg inn bør du sjekke om alle personalia er riktige og oppdaterte. Send inn en forespørsel om å bli administrerende foresatt på e-post som inkluderer Fornavn, Etternavn, Fødselsdato og Postnummer til epost@fanakk.no. Først da kan en av administratorene i medlemssystemet legge deg til via skjemaet på skjermbildet illustrert nederst. Som du ser kan ikke administrator legge deg til før du allerede er registrert i NIFs database, siden metoden for å legge deg til går ut på å søke deg opp og legge deg til derifra.

Oversiktsbilde av hvor man skal trykke:

 

Søknadsskjema for NIFs database og registrering av administrerende foresatt (kan kun gjennomføres av administrator):