Selv om vi ønsker å skape et trygt og inkluderende miljø hvor det er lov å utfordre seg selv underveis i læringsprosessen, er det samtidig viktig å understreke at Fana Karateklubb ønsker at våre utøvere skal være best mulig forberedt til stevner.
Stevnedeltakelse skal tas seriøst.
God forberedelse handler ikke om å være perfekt, men om:
- å vise respekt for arrangementet
- å møte med riktig innstilling
- å arbeide målrettet over tid
- å være trygg på regler, etikette og gjennomføring
- å gi seg selv best mulig opplevelse og mestring
Vi ønsker derfor at:
✅ kata skal være godt innøvd i forkant
✅ kumiteutøvere skal være fysisk og mentalt forberedt
✅ stevner planlegges i god tid
✅ trenerteam og utøver har god dialog før påmelding
✅ deltagelse bygger både mestring og klubbkultur
Samtidig erkjenner vi at utvikling ikke alltid skjer lineært. Noen ganger kan det også være riktig å delta for å høste erfaring, selv om alt ikke føles optimalt. Da må dette være en bevisst og gjennomtenkt vurdering — ikke mangel på forberedelse.
Målet vårt er derfor todelt:
- Skape trygge og positive stevneopplevelser
- Bygge en kultur for kvalitet, disiplin og langsiktig utvikling
Vi skal være inkluderende — men også ambisiøse på vegne av våre utøvere og klubben.
Osu!
