Intern refleksjon rundt stevneforberedelser

Selv om vi ønsker å skape et trygt og inkluderende miljø hvor det er lov å utfordre seg selv underveis i læringsprosessen, er det samtidig viktig å understreke at Fana Karateklubb ønsker at våre utøvere skal være best mulig forberedt til stevner.

Stevnedeltakelse skal tas seriøst.

God forberedelse handler ikke om å være perfekt, men om:

  • å vise respekt for arrangementet
  • å møte med riktig innstilling
  • å arbeide målrettet over tid
  • å være trygg på regler, etikette og gjennomføring
  • å gi seg selv best mulig opplevelse og mestring

Vi ønsker derfor at:
✅ kata skal være godt innøvd i forkant
✅ kumiteutøvere skal være fysisk og mentalt forberedt
✅ stevner planlegges i god tid
✅ trenerteam og utøver har god dialog før påmelding
✅ deltagelse bygger både mestring og klubbkultur

Samtidig erkjenner vi at utvikling ikke alltid skjer lineært. Noen ganger kan det også være riktig å delta for å høste erfaring, selv om alt ikke føles optimalt. Da må dette være en bevisst og gjennomtenkt vurdering — ikke mangel på forberedelse.

Målet vårt er derfor todelt:

  1. Skape trygge og positive stevneopplevelser
  2. Bygge en kultur for kvalitet, disiplin og langsiktig utvikling

Vi skal være inkluderende — men også ambisiøse på vegne av våre utøvere og klubben.

Osu!